آ
-
آموزش ادبیات
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]
-
آموزش ترجمه
چالشهای ترجمه متون گوناگون ؛ دشواریها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]
-
آموزش هدف-محور
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]
-
آنتوان برمن
تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]
ا
-
ادبیات داستانی مهاجرت
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]
-
ادبیات فارسی
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطرههای پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
-
ارزشیابی
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]
-
ارزشیابی آنلاین
روشها، چالشها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]
-
استراتژیهای خوانش متن
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]
-
اصلاح برنامهٴ درسی
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]
-
اعتبار
روشها، چالشها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]
-
افلاک نما
بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العملهای شخصیتها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]
-
الوار
کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]
-
اورلیا
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]
ب
-
برنامهٴ درسی
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]
پ
-
پایایی
روشها، چالشها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]
-
پارادایم
زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]
-
پروست
«جمله-روایت»: نمونهای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]
ت
-
تبعید
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]
-
تحول
تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]
-
تخیل
کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]
-
تخلص اسطوره ای
چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]
-
ترجمه
چالشهای ترجمه متون گوناگون ؛ دشواریها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]
-
ترجمه
آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]
-
ترس
کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]
-
تغزل واقعیت
باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]
-
تقلب
روشها، چالشها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]
-
تمام زمستان مرا گرم کن"
داستان، تجربهٴ جهانی استعلایی؛
خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]
-
توصیف
توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]
-
توقف در روایت
توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]
ج
-
جمله پروستی
«جمله-روایت»: نمونهای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]
-
جمله-روایت
«جمله-روایت»: نمونهای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]
-
جهان ممکن"
داستان، تجربهٴ جهانی استعلایی؛
خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]
چ
-
چند حسی
دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]
-
چندحسی و لایهنگاری
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطرههای پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
ح
-
حرفهای کردن
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]
-
حرفهای گری
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]
-
حس شاعرانه
باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]
خ
-
خانۀ پدری
زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]
-
خواب
توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]
-
خواننده-فاعل
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]
د
-
درک مفهوم متن
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]
-
درونیت مترجم
تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]
-
دستگاه ثبت حرکات چشم
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]
-
دلالت
آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]
-
دوشه
تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه :
ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]
ر
-
رفتار درونی
بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العملهای شخصیتها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]
-
رمان
بررسی بازیهای گونهی ادبی در گلهای آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]
-
ریمون کنو
بررسی بازیهای گونهی ادبی در گلهای آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]
-
رؤیا
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]
-
روایت
«جمله-روایت»: نمونهای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]
-
روایت
توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]
-
روایت شناسی
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]
-
رویکرد توانش-محور
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]
-
رووردی
باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]
ز
-
زبانآموزان ایرانی
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]
-
زبانشناسی
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]
-
زبان شناسی مقابله ای
بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]
-
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی
زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]
-
زمان
کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]
-
زمان حلزونی
چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]
-
زمان خطی
چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]
-
زمان دایره ای
چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]
-
زن
زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]
ژ
-
ژرار ژنت
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]
-
ژوناس یا هنرمند مشغول به کار
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]
س
-
ساختارگرایی
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]
-
ساختارگرایی
توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]
-
سودوم و گومور
«جمله-روایت»: نمونهای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]
-
سورئالیسم
بررسی بازیهای گونهی ادبی در گلهای آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]
ش
-
شدن"
داستان، تجربهٴ جهانی استعلایی؛
خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]
-
شعر
تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه :
ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]
-
شعر غیر شخصی
باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]
-
شکل جهان داستانی
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطرههای پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
-
شهری"
داستان، تجربهٴ جهانی استعلایی؛
خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]
-
شهود ترجمه
چالشهای ترجمه متون گوناگون ؛ دشواریها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]
ع
-
عاملیت
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]
-
عکس العمل شخصیت ها
بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العملهای شخصیتها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]
-
علیت
دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]
-
عملکرد ارزشیابی
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]
-
عینیت بخشی به زمان
چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]
غ
-
غیریت
آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]
ف
-
فارسی
بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]
-
فرانسه. طاهره محمدپور پریوش صفا
بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]
-
فرهنگ
چالشهای ترجمه متون گوناگون ؛ دشواریها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]
-
فرهنگ
زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]
-
فرهنگ پذیری
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]
-
فشردگی مکان-زمان-اشیاء
چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]
-
فضای ارجاعی- فضای تخیلی
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطرههای پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
-
فعالیت های آموزشی
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]
ک
-
کامو
تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]
-
کلمه مبین احساس
بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]
گ
-
گسست فرهنگی
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]
-
گفتمان سیاسی-اجتماعی
تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه :
ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]
-
گلهای آبی
بررسی بازیهای گونهی ادبی در گلهای آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]
-
گونهی ادبی
بررسی بازیهای گونهی ادبی در گلهای آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]
م
-
ماری اندای
توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]
-
محیط غیر بومی
خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]
-
مسیر حرکات چشم
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]
-
مشهد
دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]
-
معلم زبان فرانسه
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]
-
مفهوم
آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]
-
مهاجرت
بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]
-
مهارتهای مترجم
چالشهای ترجمه متون گوناگون ؛ دشواریها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]
ن
-
ناتالی ساروت
بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العملهای شخصیتها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]
-
نارضایتی
روشها، چالشها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]
-
نشانه
زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]
-
نشانه شناسی
زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]
-
نظریه گرایشهای ریخت شکنانه
تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]
-
نقد اجتماعی
تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه :
ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]
-
نقد ترجمه
تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]
-
نقد جغرافیایی
دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]
-
نقد جغرافیایی"
داستان، تجربهٴ جهانی استعلایی؛
خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]
-
نقد جغرافیایی وستفال
نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطرههای پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
-
نقیضه
بررسی بازیهای گونهی ادبی در گلهای آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]
-
نیما
تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه :
ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]
و
-
وستفال
دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]
-
وضعیت پسامدرن"
داستان، تجربهٴ جهانی استعلایی؛
خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]