آ

  • آموزش ادبیات خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

  • آموزش ترجمه چالش‌های ترجمه متون گوناگون ؛ دشواری‌ها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]

  • آموزش هدف-محور زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]

  • آنتوان برمن تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]

ا

  • ادبیات داستانی مهاجرت بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

  • ادبیات فارسی نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

  • ارزشیابی حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

  • ارزشیابی آنلاین روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

  • استراتژی‌های خوانش متن تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • اصلاح برنامهٴ درسی زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]

  • اعتبار روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

  • افلاک نما بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

  • الوار کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]

  • اورلیا دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]

ب

  • برنامهٴ درسی زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]

پ

  • پایایی روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

  • پارادایم زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

  • پروست «جمله-روایت»: نمونه‌ای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]

ت

  • تبعید بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

  • تحول تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]

  • تخیل کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]

  • تخلص اسطوره ای چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

  • ترجمه چالش‌های ترجمه متون گوناگون ؛ دشواری‌ها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]

  • ترجمه آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]

  • ترس کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]

  • تغزل واقعیت باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]

  • تقلب روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

  • تمام زمستان مرا گرم کن" داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

  • توصیف توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

  • توقف در روایت توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

ج

  • جمله پروستی «جمله-روایت»: نمونه‌ای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]

  • جمله-روایت «جمله-روایت»: نمونه‌ای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]

  • جهان ممکن" داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

چ

  • چند حسی دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]

  • چندحسی و لایه‌نگاری نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

ح

  • حرفه‌ای کردن حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

  • حرفه‌ای گری حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

  • حس شاعرانه باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]

خ

  • خانۀ پدری زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

  • خواب توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

  • خواننده-فاعل خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

د

  • درک مفهوم متن تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • درونیت مترجم تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]

  • دستگاه ثبت حرکات چشم تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • دلالت آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]

  • دوشه تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

ر

  • رفتار درونی بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

  • رمان بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • ریمون کنو بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • رؤیا دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]

  • روایت «جمله-روایت»: نمونه‌ای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]

  • روایت توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

  • روایت شناسی تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

  • رویکرد توانش-محور زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]

  • رووردی باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]

ز

  • زبان‌آموزان ایرانی تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • زبانشناسی دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]

  • زبان شناسی مقابله ای بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]

  • زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی زبان فرانسه با اهداف دانشگاهی: تحلیل منطق برنامه درسی آموزش زبان فرانسه در ایران [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 201-221]

  • زمان کارکرد معنایی جهان تخیل نزد پل الوار [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 140-154]

  • زمان حلزونی چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

  • زمان خطی چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

  • زمان دایره ای چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

  • زن زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

ژ

  • ژرار ژنت تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

  • ژوناس یا هنرمند مشغول به کار تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

س

  • ساختارگرایی تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

  • ساختارگرایی توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

  • سودوم و گومور «جمله-روایت»: نمونه‌ای متنی در سودوم و گومور از مارسل پروست [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 54-69]

  • سورئالیسم بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

ش

  • شدن" داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

  • شعر تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

  • شعر غیر شخصی باز تعریف تغزل نزد رووردی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 19-37]

  • شکل جهان داستانی نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

  • شهری" داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

  • شهود ترجمه چالش‌های ترجمه متون گوناگون ؛ دشواری‌ها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]

ع

  • عاملیت دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]

  • عکس العمل شخصیت ها بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

  • علیت دنیای بدیهی اورلیا. مسألۀ عدم علیت در تصاویر رؤیا [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 1-18]

  • عملکرد ارزشیابی حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

  • عینیت بخشی به زمان چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

غ

  • غیریت آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]

ف

  • فارسی بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]

  • فرانسه. طاهره محمدپور پریوش صفا بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]

  • فرهنگ چالش‌های ترجمه متون گوناگون ؛ دشواری‌ها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]

  • فرهنگ زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

  • فرهنگ پذیری بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

  • فشردگی مکان-زمان-اشیاء چیرگی برزمان درشعر بلزساندرا [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 75-95]

  • فضای ارجاعی- فضای تخیلی نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

  • فعالیت های آموزشی خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

ک

  • کامو تحلیل ساختارگرایانۀ ژوناس یا هنرمند مشغول به کار اثر کامو، بر پایۀ روایت شناسی ژرار ژنت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 57-74]

  • کلمه مبین احساس بررسی مقایسه ای بیان شادی و شگفتی در ساخت های سببی فرانسوی و فارسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 128-148]

گ

  • گسست فرهنگی بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

  • گفتمان سیاسی-اجتماعی تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

  • گل‌های آبی بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • گونه‌ی ادبی بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

م

  • ماری اندای توقف روایی در دو رمان ماری اندیای: جادوگر و رزی کارپ [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 172-183]

  • محیط غیر بومی خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 1-22]

  • مسیر حرکات چشم تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم" [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 149-171]

  • مشهد دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]

  • معلم زبان فرانسه حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 124-139]

  • مفهوم آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]

  • مهاجرت بازتاب دوگانگی میان وطن و سرزمین دیگری در رمان مارکس و عروسک [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 70-86]

  • مهارت‌های مترجم چالش‌های ترجمه متون گوناگون ؛ دشواری‌ها و راهکارها [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 155-166]

ن

  • ناتالی ساروت بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]

  • نارضایتی روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 167-185]

  • نشانه زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

  • نشانه شناسی زن در کشمکش با پارادایمهای فرهنگی، بررسی نشانه- شناختی وضعیت زنان در فیلم خانۀ پدری* [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 96-114]

  • نظریه گرایشهای ریخت شکنانه تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]

  • نقد اجتماعی تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

  • نقد ترجمه تحول اندیشه ترجمه در نزد آنتوان برمن از گرایشهای ریخت شکنانه تا نقد ترجمه [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 23-34]

  • نقد جغرافیایی دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]

  • نقد جغرافیایی" داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

  • نقد جغرافیایی وستفال نقدی جغرافیایی بر فضای داستانی در «خاطره‌های پراکنده» [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

  • نقیضه بررسی بازی‌های گونه‌ی ادبی در گل‌های آبی اثر ریمون کنو [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 115-127]

  • نیما تحلیل شعر « می تراود مهتاب » بر اساس نظریه دوشه : ضرورت سیاسی-اجتماعی یا تأثیر شعرای فرانسوی؟ [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 38-53]

و

  • وستفال دریافت چندحسی مشهد : تحقیقی بر اساس نقدجغرافیایی برتراند وستفال [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 110-123]

  • وضعیت پسامدرن" داستان، تجربه‌ٴ جهانی استعلایی؛ خوانش داستان کوتاه تمام زمستان مرا گرم کن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 35-56]

ه

  • هویت آموزش سه بُعدی زبان [دوره 16، شماره 29، 1401، صفحه 186-195]

  • هویت بررسی تحلیل هویت، رفتاردرونی وعکس العمل‌های شخصیت‌ها دررمان »افلاک نما «ناتالی ساروت [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 184-200]